Visitor


Contact Me


Email : be_baby_face@yahoo.com

Followers

Wednesday, June 24, 2009

Berkarat air paip aku

Isnin aritu ada orang datang check air. Aku pun mengambil kesempatan untuk check air paip kat rumah aku la. Memang ok. Tapi bila dia test guna alat ala-ala elektrolisis, maka klorin-klorin dan karat-karat serta benda-benda lain mula mendak. Dapat la nampak macam mana sebenarnya air yang keluar dari paip rumah aku. Nampak je jernih. Tapi sebalik jernih tu rupanya berkarat. Huhuhu...

Tak percaya tengok la ni.


Pastu aku minta orang tu test juga air aku yang dah ditapis. Boleh nampak beza.

Alhamdulillah... Kalau tak ok juga, tak payah la pakai penapis ek. Hehehe... Jangan salah paham lak. Yang kanan tu air yang tak tapis. Direct keluar dari paip. Yang kiri tu pulak air yang dah tapis menggunakan penapis yang aku pakai. Dan kedua-dua air dalam gelas tu dah melalui proses pengujian ala-ala elektrolisis.

1 comments

AmyNa June 30, 2009 at 10:49 PM

iskk3x...gitu sekalik karatnya. huwuiiii..klu buley SEGERA mnta huby haku psg paip tnggi tue, utk psg penapis air.. sblm nih angkut air tapis dr umh abg jerk..kkdg tue haku sambar gakss air d umh nie tnpa tapis...tp masak la.Lepaihh nihh cek x buat da..takuittt...